Stipend til orienteringsløperne Tina og Ingeborg

Tina Kalleson og Ingeborg Roll Mosland. Foto: Snorre Veggan

21.desember 2022

To av Oppsal IF Orienterings aktive juniorløpere har fått hvert sitt stipend fra Sigrid Giskegjerde Schjetnes reisefond. Fondet deler ut stipend til utøvere i Oppsal IF som er lagspillere og rollemodeller som skiller seg ut.

I statuttene til fondet står det bl.a. nevnt at de er på jakt etter den gode lagspilleren som:

• bidrar til et godt miljø
  • er ærlig, redelig og skylder ikke på andre
  • gjør sitt beste, tar ansvar og initiativ og er konstruktiv

Fondet har besluttet å tildele Tina og Ingeborg hhv. kr. 17.500,- og 12.500,- for sin innsats.

For Tina fremheves hennes glødende engasjement for o-idretten. Hun har, i de fire årene som juniorløper, vært en person som jevngamle og yngre løpere har sett opp til og latt seg inspirere av. Tina er en inkluderende og omsorgsfull person som brenner for o-idretten og at alle rundt henne skal trives.

Ingeborg har hatt en helt fenomenal sesong som førsteårsjunior. I tillegg til fremragende prestasjoner i o-løypa, så nevnes det at Ingeborg med sine prestasjoner og inkluderende væremåte er et idrettslig forbilde for klubbens ungdoms- og juniorløpere.

Bak f.v: Ingrid Giskegjerde, Tom Schjetne og Ingolf Sundfør. Foran f.v: Tina Kalleson og Ingeborg Roll Mosland. Foto: Snorre Veggan

Onsdag i forrige uke møtte Sigrids foreldre, Ingrid Giskegjerde og Tom Schjetne, og Oppsal IFs leder, Ingolf Sundfør, de to jentene i Oppsal arena for å gratulere med fondstildelingen. Selve utdelingen vil finne sted under en av Oppsal damelags håndballkamper på nyåret. Vi kommer tilbake når dato er klar, så flest mulig kan vise seg som gode lagspillere ved å møte opp for å gratulere jentene, samt heie på damelaget vårt i deres ferd på vei tilbake til Rema 1000-ligaen!

Snorre Veggan og Ingolf Sundfør

Les mer på https://oppsal.com/?p=11780